התרת נישואין בזוג מעורב

בשנים האחרונות, התופעה של נישואי תערובת בין אזרחים יהודים לזרים רק גברה. גל העלייה של שנות ה-90 מרוסיה, אתיופיה וכן עובדים זרים שהגיעו לישראל ונשארו כי נישאו לבני זוג או בנות זוג יהודים. חלק מהזוגות כמו שאר הזוגות בישראל מחליטים להתגרש ולכן, יש לבצע התרת נישואין בזוג מעורב. על מנת בצע הליך זה, יש להגיש בקשה להתרת נישואין בבית המשפט לענייני משפחה. 

הליך זה, יתבצע רק לאחר פניה לראש בית הדין הדתי שאליו משתייך כל אחד מבני הזוג, על מנת שתינתן חוות דעת אם שי צורך בגירושין לפי הדין הדתי. אם ביה”ד קבע כי יש צורך בגירושין דתיים, בית המשפט יעביר את התרת הנישואין לבית הדין הדתי.

קביעת בית הדין לענייני משפחה תינתן תוך 3 חודשים
כאשר שולחים בקשה על מנת לבצע התרת נישואין בזוג מעורב, יש לצרף מסמכים אשר מעידים כי בני הזוג משתייכים לדתות שונות. למשל בנוסף, יש להגיש תצהירי בני משפחה של בני הזוג, אשר יעידו על השתייכותם הדתית. במידה ואחד מבני הזוג הינו מחוסר דת, יש להגיש על כך תצהיר לביהמ”ש לענייני משפחה. 

בית המשפט יקבע את התרת הנישואין תוך 3 חודשים. מומלץ לערוך הסכם גירושין, כשאר ישנה הסכמה לגירושין. תהליך זה, יהיה הרבה יותר קל, כאשר אין הסכמה מסוג זה.

בתום התהליך, תינתן לבני הזוג, תעודת התרת נישואין. 

הרישום יתבצע במשרד הפנים, כאשר יש לצרף למשרד הפנים את החלטתו של ביהמ”ש לענייני משפחה. במסגרת התרת הנישואין, יש להסדיר את נושא חלוקת הרכוש, משמורת ילדים והסדרי ראייה, מקום המגורים, תשלום מזונות וכדומה.

התרת נישואין בין בני זוג מעורב באמצעות עו”ד לענייני משפחה
ההליך של התרת נישואין בזוג מעורב, תוכל להיות הרבה פחות מורכבת, אם בני הזוג יסתייע עם עו”ד לדיני משפחה, אשר מתמחה בסוגיה זו כבר שנים. אחת מעורכות הדין הבולטות בתחום היא אירנה שטרן עו”ד ונוטריון, אשר מציעה שירותים חיוניים בתחום זה תחת קורת גג אחת. עוה”ד שטרן, משרתת גם את האוכלוסייה הרוסית, מה שיקל על עולים חדשים או דוברי השפה הרוסית בכל ההליכים של התרת נישואין. 

השירות הוא בעל זמינות גבוהה והניסיון של עוה”ד שטרן, יגרום כי ההליך יהיה קל ומהיר.

צור קשר

לפרטים וקביעת פגישת יעוץ מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לייעץ לכם ולעמוד לשירותכם

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם